رواية مخادعتي الجميله الفصل السابع بقلم نورا رمضان
رواية مخادعتي الجميلة الحلقة السابعة
قبل ما ليث يكمل كلامه كان في رصاصه طلعت من مسدس
حمزه:ليثثثث
ليث اتصدم لما لقي غزل اخدت بداله الرصاصه وجت في دراعها
ليث بدهشه وخوف:غزل غزللل فوقي غزل بس كانت فقدت وعيها من كتر تعبها
ليث: حمزه بسرعه شوف مين ضرب الرصاصه حالا
حمزه:حاضر خدها وديها المستشفي بسرعه وراح يشوف مين اللي ضرب نار والعساكر مسكوا زعيم المافيا ودخلوه في البوكس وهو وباقي الناس واتجهو الي السجن
ليث شال غزل بسرعه وراح ركب عربيته وحط غزل وشغل العربيه وبقي ماشي علي اعلي سرعه
بعد دقايق وصل لمستشفي صغيره ووقف العربيه وشال غزل ودخل جري المستشفي الممرضين قالوله يدخلوها اوضه الكشف ودخلها والدكتوره قالتله يطلع بره وكشفت عليها
وليث بره كان خايف عليها بس كان بيفكر أنها ازاي جت مكان التسليم وليه أنقذته هما كده كده هيطلقوا
قاطعت شروده الدكتوره بعد م خرجت
ليث بلهفه :هي كويسه صح
الدكتوره بعمليه :اه الحمدلله شلنا الرصاصه وشلنا الجبس من رجلها لانها التئمت بس لازم متعملش مجهود وترتاح عشان رجلها ودراعها
ليث بلهفه:طب والجنين كويس
الدكتوره باستغراب :جنين اي هي مش حامل
ليث بصدمه:ازاي الدكتوره قالت إنها حامل وداخله علي الشهر ونص من حملها
الدكتوره باستغراب: لا هي مش حامل يا استاذ
ليث :طب ممكن تفحصيها تاني عايز اتاكد
الدكتوره باستغراب :تمام اتفضل
دخلوا وكانت غزل فاقده الوعي بدأت الدكتوره تكشف عليها بالسونار
الدكتوره :هو يا استاذ مفيش جنين
ليث هز دماغه بتفكير :ليه الدكتوره تعمل كده وايه هي مصلحتها من كده لازم اعرف مين ورا كل ده
بعدها دفع مصاريف المستشفي وشال غزل اللي كانت فاقده الوعي وفتح عربيته ودخل غزل وركب واتجه للبيت بعد ربع ساعه كان وصل ودخل البيت وهو شايل غزل
ودخل الاوضه حطها علي السرير واتصل علي حمزه
حمزه :الو غزل بقت كويسه ياليث
ليث :اه كويسه خلص اللي وراك وتعالي عايزك في موضوع مهم وقفل
حمزه كمل شغله وبعدها يروح عند ليث
بعد شوي جوليا نزلت من تحت
جوليا :كنت فين انت وغزل قلقتوني
ليث بصله بطرف عينه وابتسم ابتسامه ساخره
ليث بمكر : متقلقيش احنا كويسين اوي اوي
جوليا ارتبكت منه وطلعت علي فوق وهي بتفكر انه عرف انها هي السبب في اللي حصل
دخلت اوضتها وواتصلت علي المجهول
جوليا :نجي من المو”ت بسهولة زي العاده
المجهول : احنا كنا عاملين حساب كل حاجه بس ظهرت بنت وهي اللي اخدت الطلقه بداله
جوليا :ليث عامل زي القطط بسبع ارواح انا حاسه أننا اتكشفنا أو بدأ يعرف وشك بيا
المجهول : متقلقيش انا هبعت الفيديو ليه وانتي لما تعرفي اتصدمي زيهم واعملي دور الغلبانه شويه عشان الشكوك تبعد عنك ويعرفوا انك مش ورا اللي حصل
جوليا :تمام يابوص وقفلت
بعد شويه وصل حمزه وخبط وليث فتحله
ليث :مسكت اللي ضرب نار
حمزه : دورت عليه في كل مكان بس هرب
ليث :مسيره يتلاقا
حمزة:قولي بقي كنت عايزني في أي
ليث :تعالي نتكلم بره البيت
وخرجوا
ليث :الدكتوره قالت إن غزل مش حامل وان في حد كان قاصد يعمل كده عشان يبعد غزل من طريقي وانهارده كان حد مراقبني وهو اللي ضرب عليا نار وهو اللي قال للدكتوره الاولانيه انها تقول إن غزل حامل في شهر ونص واحنا مكملناش شهر اصلا !!
انا مش عارف مين ده بس انا شاكك في جوليا لأن كنا احنا التلاته اللي في البيت مكنش في مساعده لتنضيف البيت ف اكيد هي اللي حطت حبوب اللهلوسه ليا انا وغزل
حمزه باندهاش:كل ده حصل يصاحبي بس مين عايز يقت”لك مع انك شخص كويس وطيب وملكش أعداء
ليث بتفكير :مش عارف انقطع كلامه صوت رساله جاتله علي الواتس اب فتح الفون واتصدم لما شاف