رواية مخادعتي الجميله الفصل السادس عشر بقلم نورا رمضان
مخادعتي الجميله البارت السادس عشر
صلو علي النبي
في يوم جديد
ليث وغزل صحيو ونزلو المطبخ يحضرو الفطار
ليث بابتسامه :تحبي تفطري اي ياغزلي
غزل بابتسامه : في اندومي صح
ليث برفعه حاجب :اندومي في الفطار تاني ياغزل
غزل بضحك :اه دي اكتر حاجه بحبها بس هعملها بطريقه تانيه غير الطريقه العاديه هتعجبك اوي
ليث بضحك:ماشي اما نشوف اخرتها هتعمليها ب اي
غزل :هعمل اندومي بالشيتوس وعليها جبنه سايحه من علي الوش
ليث بقرف :اندومي وشيتوس الاتنين مع بعض
غزل بضحك :متقلقش هتعجبك
وبدأت تعمل الاندومي وليث واقف قرفان وغزل عماله تضحك عليه بعد دقايق كانت خلصت الاندومي
غزل :عقبال م الاندومي تستوي هعمل عصير ليمون بالنعناع اشطا
ليث بضحك :هنعدي علي المستشفي انهارده صح
غزل بضحك:والله هيعجبوك وطعمهم حلو اوي
وبدأت تعمل وليث بيساعدها
بعد شويه خلصو وحطو الاكل علي الطرابيزه وقعدو
غزل وهي بتاكل بفرحه :الله طعمها جامد
ليث وهو بيبص علي الاكل بقرف :شكلها مش عاطفي خالص
غزل : دوق بس وهيعجبوك متحكمش علي الحاجه من شكلها
ليث بدأ ياكل :طعمها جامد فعلا دي اجمد اكله اكلتها في حياتي
غزل بضحك :عشان تبقي تسمع كلامي
وفضلو يتكلمو
بعد شويه خلصو الاكل ودخلو المطبخ يغسلو الاطباق
غزل : يلا نشرب الليمون بالنعناع زمانه سقع
وطلعته من التلاجه وخرجو بره المطبخ وبقي يشربو وهما بيبصو علي البحر
غزل :ها عجبك ولا لا
ليث بضحك:جامد اوي
غزل :يلا نلعب صراحه
ليث بتوتر :م بلاش
غزل ضيقت عينيها :في حاجه انت مخبيها عني
ليث بضحك:لا يابنتي يلا نلعب
غزل :ماشي انت سؤال وانا سؤال يلا اسال
ليث :اول م شوفتيني في المستشفي حبتيني ولا لما اتجوزنا بداتي تحبيني
غزل بخجل :لما شوفتك في المستشفي اعجبت بيك وبعدها لما اتجوزنا عرفت اني بعشقك
ليث ابتسم من كلامه :اسالي انتي
غزل : ارتبطت قبل كده او حبيت
ليث بتوتر :عايزه الصراحه ولا تأليف
غزل بحده :الصراحه يبابا
ليث بخوف :الحقيقه مفيش بنت في العالم م ارتبطش بيها مكنتش حارم بنت من حاجه بس كانو جامدين ومزز اوي ياغزل
غزل بغضب :طلقني ياليث
ليث فاق من سرحانه في الكلام :نعم هو اي اللي طلقني مش انتي اللي عايزه الصراحه الله
غزل بغضب: عايزه الصراحه اه بس مش تقولي دول جامدين ومزز
ليث بضحك:خلاص انا اسف مش هكررها وانا لسه مخلصتش كلامي قبلك عرفت بنات كتير بس دلوقتي عرفت ست البنات
غزل بضحك :خطفت قلبي اوي اسال يلا
ليث بضحك:ارتبطي قبل كده
غزل بضحك:انت نسيت اني فاقده الذاكرة ولا اي ان شاء الله اول لما ترجعلي هقولك إذا كنت ارتبط ولا لا
ليث بضحك:تصدقي نسيت طب هقول سوال غيره قبل م نتجوز كانت اي هي مواصفات فتي احلامك
غزل بضحك :بص هي كل الصفات اللي كنت عايزاها لقيتها فيك وهي اني جوزي يبقي اطول مني بكتير اوي ولازم ارفع دماغي اوي عشان اشوفه تاني حاجه أن شعره يكون طويل شويه وشكلو حلو تالت حاجه يكون عنده غمازات عارف انت لما بتضحك وغمازاتك بتبان انا قلبي بيتخطف رابع حاجه أنه يكون حنين عليا ومش شايف غيري خامس حاجه يبقي عنده عضلات كبيررررره اوي وبس وكل ده لقيته فيك يا ليثي
ليث كان بيسمع باهتمام واول لما خلصت كلامها مسك ايديها وباسها بحب وابتسملها
غزل بابتسامه :الدور عليا لو حد خانك أو خدعك وبعدها عرفت أنه كان مضطر يعمل كده هتقدر تسامحه
ليث :لو الشخص ده كان بيحبني مكنش هيقدر يخدعني أو يخوني ياغزل اللي بيحبك بجد ميقدرش ياذيك وعموما لا مش هسامحه لاني مش هقدر انسي اللي عمله فيا لاني بتوجع وبدخل في اكتئاب بسبب اني بتخدع في حد وعيونه دمعت انا مبقتش حمل وجع تاني انا تعبت ياغزل
غزل بحزن ودموعها نزلت واخدته في حضنها:خلاص انا اسفه اني فكرتك بحاجه توجعك ياليث
ليث شدها لحضنه اكتر وحاول يهدي
نفسه عشان ميبكيش
وغزل فضلت تفكر في ليث هيعمل اي لما يعرف انها كل الفتري بتخدعه
بعد شويه ليث بعد عنها :يلا مش هنقلبها غم ونكد احنا جايين نتبسط تحبي نرجع باليخت ونروح نعمل شوبينج ونروح الملاهي
غزل بحزن حاولت تخفيه بابتسامه :اه يلا لاني زهقت من القعده
ليث :يلا ادخلي البسي وانا هدخل البس
بعد شويه كانو لبسو ووقفو اليخت علي الشط ونزلو وركبو العربيه وبعد شويه كانو وصلو المول ودخل المحلات وبقو يجيبو لبس زي بعض بعد ساعات
غزل بتعب :يلا نقعد نرتاح انا تعبت مش قادره
ليث بتعب :وانا كمان تعالي نروح المطعم ونجيب اكل وبعدها نروح الملاهي
غزل بتعب :يلا
ودخلو المطعم وطلبو الاكل وقعدو ياكلو وهما بيتكلمو
بعد شويه خلصو اكل وحطو الشنط بتاعت اللبس وحطوها في العربيه وركبو وراحو الملاهي
غزل بفرحه :انا هلعب كل اللعب
ليث بفرحه لفرحتها :يلا
وبداو يركبوا اللعب وليث بقي اختار لعبه بتخلي الواحد متشعلق كانه طاير في السما وخلي غزل تركب غصب عنها
وركبو وبعد دقايق اللعبه اتحركت وغزل بقت تصوت
غزل بصراخ وخوف :ليث ونبي نزلني انا خايفه همووووت ياليث نزلني
ليث مش عارف يتكلم من كتر الضحك:خلاص قربنا ننزل متخافيش ومسك ايديها
غزل بصريخ:لا ياليث وحياتي عندك نزلني
ليث بضحك:خلاص اهو اللعبه وقفت
غزل خدت نفس عميق وهي بتحمد ربنا أنها لسه عايشه
ونزلو منها وكملو لعب وسط فرحتهم
بعد ساعه
غزل بتعب:يلا نمشي انا هم.وت وانام
ليث :يلا وخرجو ركبو العربيه وقبل م يروحو اليخت راحو الهايبر واشترو اكل وتسالي وشكولتات كتير وخرجو ركبو العربيه
وبعد شويه كانو وصلو اليخت وركبو واتحركو بيه
ليث وغزل دخلو الاكل المطبخ وحطو الهدوم في اوضتهم وغيرو هدومهم ولبسو ترينج نفس الشكل وخرجو حضرو اكل وعصير وقعدو ياكلو وهما بيضحكو علي اللي غزل عملته في الملاهي
بعد شويه خلصو اكل وغسلو الاطباق ودخلو اوضتهم
ليث طلع علي السرير وفتح دراعه لغزل وغزل جريت تنام في حضنه
ونامو بتعب
بعد ساعه موبايل ليث كان بيرن ومن كتر الرن صحي ورد
ليث بغضب :الو بتتصل ليه دلوقتي
معتز : انا عرفت معلومه جديده عن غزل غزل طلعت ****
ليث بغضب :****